Pentaksiran Sumatif Dan Formatif / Pentaksiran Formatif Bila Rasa
Penilaian dijalankan secara berterusan dalam proses pengajaran dan pembelajaran. Pentaksiran sekolah dilaksana dalam bentuk pentaksiran formatif yang dijalankan seiring dengan proses pengajaran dan pembelajaran atau pentaksiran sumatif . Pentaksiran dibahagikan kepada empat jenis iaitu pentaksiran sumatif, pentaksiran formatif , pentaksiran berasaskan prestasi dan prestasi . 4 penilaian formatif pentaksiran sistematik semasa p&p dlmsatu unit / topik utk baiki proses p&p dijalankan sepanjang masa / p&p maklumat digunakan dlm p&p utk . Perbezaan antara ujian formatif dan sumatif pada asasnya berdasarkan skop kemahiran, jangka masa p&p atau objektif pengajaran dan pembelajaran yang hendak . Dapatan daripada ujian formatif ini akan memberi . Tujuannya ialah untuk mengenal pasti kelemahan yang wujud semasa pengajaran dan pembelajaran.
Pentaksiran dianggap sebagai satu proses . Manakala pentaksiran sumatif lebih menjurus kepada pencapaian dan penguasaan pelajar setelah keseluruhansubjek itu diajar. Dua jenis proses penilaian yang menjadi trend adalah penilaian formatif dan penilaian sumatif. 4 penilaian formatif pentaksiran sistematik semasa p&p dlmsatu unit / topik utk baiki proses p&p dijalankan sepanjang masa / p&p maklumat digunakan dlm p&p utk . Pentaksiran sekolah dilaksana dalam bentuk pentaksiran formatif yang dijalankan seiring dengan proses pengajaran dan pembelajaran atau pentaksiran sumatif .
4 penilaian formatif pentaksiran sistematik semasa p&p dlmsatu unit / topik utk baiki proses p&p dijalankan sepanjang masa / p&p maklumat digunakan dlm p&p utk .
4 penilaian formatif pentaksiran sistematik semasa p&p dlmsatu unit / topik utk baiki proses p&p dijalankan sepanjang masa / p&p maklumat digunakan dlm p&p utk . Manakala pentaksiran sumatif lebih menjurus kepada pencapaian dan penguasaan pelajar setelah keseluruhansubjek itu diajar. Penilaian dijalankan secara berterusan dalam proses pengajaran dan pembelajaran. Dua jenis proses penilaian yang menjadi trend adalah penilaian formatif dan penilaian sumatif. Pentaksiran dibahagikan kepada empat jenis iaitu pentaksiran sumatif, pentaksiran formatif , pentaksiran berasaskan prestasi dan prestasi . Pentaksiran sekolah dilaksana dalam bentuk pentaksiran formatif yang dijalankan seiring dengan proses pengajaran dan pembelajaran atau pentaksiran sumatif . Tujuannya ialah untuk mengenal pasti kelemahan yang wujud semasa pengajaran dan pembelajaran. Pentaksiran formatif, pentaksiran sumatif, pengajaran dan pembelajaran. 1.4 pentaksiran formatif dan sumatif pentaksiran boleh dijalankan pada masa berlainan sepanjang tahun persekolahan dan rancangan pentaksiran yang menyeluruh . Pentaksiran dianggap sebagai satu proses . Perbezaan antara ujian formatif dan sumatif pada asasnya berdasarkan skop kemahiran, jangka masa p&p atau objektif pengajaran dan pembelajaran yang hendak . Dapatan daripada ujian formatif ini akan memberi .
Pentaksiran dianggap sebagai satu proses . Penilaian dijalankan secara berterusan dalam proses pengajaran dan pembelajaran. Suatu bentuk ujian formal atau tak formal untuk mengesan atau menilai tahap penguasaan . Dapatan daripada ujian formatif ini akan memberi . 1.4 pentaksiran formatif dan sumatif pentaksiran boleh dijalankan pada masa berlainan sepanjang tahun persekolahan dan rancangan pentaksiran yang menyeluruh . Pentaksiran formatif, pentaksiran sumatif, pengajaran dan pembelajaran. Perbezaan antara ujian formatif dan sumatif pada asasnya berdasarkan skop kemahiran, jangka masa p&p atau objektif pengajaran dan pembelajaran yang hendak .
Pentaksiran dianggap sebagai satu proses . Penilaian dijalankan secara berterusan dalam proses pengajaran dan pembelajaran. Manakala pentaksiran sumatif lebih menjurus kepada pencapaian dan penguasaan pelajar setelah keseluruhansubjek itu diajar. Dua jenis proses penilaian yang menjadi trend adalah penilaian formatif dan penilaian sumatif. Pentaksiran sekolah dilaksana dalam bentuk pentaksiran formatif yang dijalankan seiring dengan proses pengajaran dan pembelajaran atau pentaksiran sumatif . 4 penilaian formatif pentaksiran sistematik semasa p&p dlmsatu unit / topik utk baiki proses p&p dijalankan sepanjang masa / p&p maklumat digunakan dlm p&p utk .
Perbezaan antara ujian formatif dan sumatif pada asasnya berdasarkan skop kemahiran, jangka masa p&p atau objektif pengajaran dan pembelajaran yang hendak .
Penilaian dijalankan secara berterusan dalam proses pengajaran dan pembelajaran. Dua jenis proses penilaian yang menjadi trend adalah penilaian formatif dan penilaian sumatif. Dapatan daripada ujian formatif ini akan memberi . Pentaksiran dibahagikan kepada empat jenis iaitu pentaksiran sumatif, pentaksiran formatif , pentaksiran berasaskan prestasi dan prestasi . 1.4 pentaksiran formatif dan sumatif pentaksiran boleh dijalankan pada masa berlainan sepanjang tahun persekolahan dan rancangan pentaksiran yang menyeluruh . 4 penilaian formatif pentaksiran sistematik semasa p&p dlmsatu unit / topik utk baiki proses p&p dijalankan sepanjang masa / p&p maklumat digunakan dlm p&p utk . Pentaksiran dianggap sebagai satu proses . Tujuannya ialah untuk mengenal pasti kelemahan yang wujud semasa pengajaran dan pembelajaran. Manakala pentaksiran sumatif lebih menjurus kepada pencapaian dan penguasaan pelajar setelah keseluruhansubjek itu diajar. Suatu bentuk ujian formal atau tak formal untuk mengesan atau menilai tahap penguasaan . Pentaksiran formatif, pentaksiran sumatif, pengajaran dan pembelajaran. Perbezaan antara ujian formatif dan sumatif pada asasnya berdasarkan skop kemahiran, jangka masa p&p atau objektif pengajaran dan pembelajaran yang hendak . Pentaksiran sekolah dilaksana dalam bentuk pentaksiran formatif yang dijalankan seiring dengan proses pengajaran dan pembelajaran atau pentaksiran sumatif .
Manakala pentaksiran sumatif lebih menjurus kepada pencapaian dan penguasaan pelajar setelah keseluruhansubjek itu diajar. Penilaian dijalankan secara berterusan dalam proses pengajaran dan pembelajaran. Dapatan daripada ujian formatif ini akan memberi . Pentaksiran dianggap sebagai satu proses . Suatu bentuk ujian formal atau tak formal untuk mengesan atau menilai tahap penguasaan . 4 penilaian formatif pentaksiran sistematik semasa p&p dlmsatu unit / topik utk baiki proses p&p dijalankan sepanjang masa / p&p maklumat digunakan dlm p&p utk . Pentaksiran dibahagikan kepada empat jenis iaitu pentaksiran sumatif, pentaksiran formatif , pentaksiran berasaskan prestasi dan prestasi .
Perbezaan antara ujian formatif dan sumatif pada asasnya berdasarkan skop kemahiran, jangka masa p&p atau objektif pengajaran dan pembelajaran yang hendak . 1.4 pentaksiran formatif dan sumatif pentaksiran boleh dijalankan pada masa berlainan sepanjang tahun persekolahan dan rancangan pentaksiran yang menyeluruh . Dapatan daripada ujian formatif ini akan memberi . Dua jenis proses penilaian yang menjadi trend adalah penilaian formatif dan penilaian sumatif. 4 penilaian formatif pentaksiran sistematik semasa p&p dlmsatu unit / topik utk baiki proses p&p dijalankan sepanjang masa / p&p maklumat digunakan dlm p&p utk . Tujuannya ialah untuk mengenal pasti kelemahan yang wujud semasa pengajaran dan pembelajaran.
Suatu bentuk ujian formal atau tak formal untuk mengesan atau menilai tahap penguasaan .
1.4 pentaksiran formatif dan sumatif pentaksiran boleh dijalankan pada masa berlainan sepanjang tahun persekolahan dan rancangan pentaksiran yang menyeluruh . Suatu bentuk ujian formal atau tak formal untuk mengesan atau menilai tahap penguasaan . Dapatan daripada ujian formatif ini akan memberi . Pentaksiran formatif, pentaksiran sumatif, pengajaran dan pembelajaran. Perbezaan antara ujian formatif dan sumatif pada asasnya berdasarkan skop kemahiran, jangka masa p&p atau objektif pengajaran dan pembelajaran yang hendak . 4 penilaian formatif pentaksiran sistematik semasa p&p dlmsatu unit / topik utk baiki proses p&p dijalankan sepanjang masa / p&p maklumat digunakan dlm p&p utk . Penilaian dijalankan secara berterusan dalam proses pengajaran dan pembelajaran. Tujuannya ialah untuk mengenal pasti kelemahan yang wujud semasa pengajaran dan pembelajaran. Manakala pentaksiran sumatif lebih menjurus kepada pencapaian dan penguasaan pelajar setelah keseluruhansubjek itu diajar. Dua jenis proses penilaian yang menjadi trend adalah penilaian formatif dan penilaian sumatif. Pentaksiran sekolah dilaksana dalam bentuk pentaksiran formatif yang dijalankan seiring dengan proses pengajaran dan pembelajaran atau pentaksiran sumatif . Pentaksiran dibahagikan kepada empat jenis iaitu pentaksiran sumatif, pentaksiran formatif , pentaksiran berasaskan prestasi dan prestasi . Pentaksiran dianggap sebagai satu proses .
Pentaksiran Sumatif Dan Formatif / Pentaksiran Formatif Bila Rasa. Dua jenis proses penilaian yang menjadi trend adalah penilaian formatif dan penilaian sumatif. Suatu bentuk ujian formal atau tak formal untuk mengesan atau menilai tahap penguasaan . Pentaksiran sekolah dilaksana dalam bentuk pentaksiran formatif yang dijalankan seiring dengan proses pengajaran dan pembelajaran atau pentaksiran sumatif .
Dapatan daripada ujian formatif ini akan memberi sumatif dan formatif. Dapatan daripada ujian formatif ini akan memberi .
Pentaksiran dibahagikan kepada empat jenis iaitu pentaksiran sumatif, pentaksiran formatif , pentaksiran berasaskan prestasi dan prestasi . Pentaksiran formatif, pentaksiran sumatif, pengajaran dan pembelajaran. Tujuannya ialah untuk mengenal pasti kelemahan yang wujud semasa pengajaran dan pembelajaran. Dua jenis proses penilaian yang menjadi trend adalah penilaian formatif dan penilaian sumatif. Manakala pentaksiran sumatif lebih menjurus kepada pencapaian dan penguasaan pelajar setelah keseluruhansubjek itu diajar. Pentaksiran dianggap sebagai satu proses .
1.4 pentaksiran formatif dan sumatif pentaksiran boleh dijalankan pada masa berlainan sepanjang tahun persekolahan dan rancangan pentaksiran yang menyeluruh . Penilaian dijalankan secara berterusan dalam proses pengajaran dan pembelajaran. Perbezaan antara ujian formatif dan sumatif pada asasnya berdasarkan skop kemahiran, jangka masa p&p atau objektif pengajaran dan pembelajaran yang hendak .
Pentaksiran formatif, pentaksiran sumatif, pengajaran dan pembelajaran.
Dapatan daripada ujian formatif ini akan memberi .
Pentaksiran sekolah dilaksana dalam bentuk pentaksiran formatif yang dijalankan seiring dengan proses pengajaran dan pembelajaran atau pentaksiran sumatif .
Pentaksiran formatif, pentaksiran sumatif, pengajaran dan pembelajaran.
Suatu bentuk ujian formal atau tak formal untuk mengesan atau menilai tahap penguasaan .
Dua jenis proses penilaian yang menjadi trend adalah penilaian formatif dan penilaian sumatif.
Pentaksiran sekolah dilaksana dalam bentuk pentaksiran formatif yang dijalankan seiring dengan proses pengajaran dan pembelajaran atau pentaksiran sumatif .
Dua jenis proses penilaian yang menjadi trend adalah penilaian formatif dan penilaian sumatif.
Dapatan daripada ujian formatif ini akan memberi .
Pentaksiran formatif, pentaksiran sumatif, pengajaran dan pembelajaran.
Post a Comment for "Pentaksiran Sumatif Dan Formatif / Pentaksiran Formatif Bila Rasa"